Sunday, April 3, 2011

terpilih.

pertama di dua ribu sebelas..
aku mulakan dengan lirik keras..
tentang cinta lagi tapi bukan bunga bunga..
tentang ego hati dan melapetaka..
melihat dia bersama org ketiga..
aku gila berpaling muka keluar air mata..
berdentum perasaan bercampur kecewa..
cuba tersenyum tapi tangan mengeletar..
masuk ke kereta menghempas pintu..
hentak stering bila lidah ku kelu..
air mata keluar bertalu talu...
menjerit di jiwa perempuan penipu!!!
start enjin dan cuba tenang..
tapi aku terasa bangang..
badan kejang aku rasa kosong dan telanjang..
menutup mata menarik nafas panjang..
cuba untuk mati tapi tak berani..
cuba untuk patah balik tapi tak sanggup lagi..
melihat percintaan terbakar api..

kereta berhenti..
aku menelefon fifie..
dia kata lantakkan perempuan biar dia mati..
aku pun cuba untuk happy..
dan kata itu sudah pasti..
tapi adakah itu cukup untuk mengubat hati?
rasa mcm aku yg nak mati..
terfikir memori..
senyumannya dan tingkah lakunya..
terbayang aku sentiasa..
aku bukan gilakan dia..
tapi tiada lagi siapa yg jadi saingannya..
mencari lagi..?
aku penat dah ni...
setiap kali bercinta pasti hancur..
bila aku nak bahagia takkan sampai aku berumur..
tapi setiap kali bercinta mesti aku yg undur..
semangat bercinta pun dah kendur...
biarlah aku mati walau tak bertempur..
biarlah tak bernama nisan dikubur..

mengenang diri sendiri..
owh celaka..
permpuan itu datang lagi..
lagi celaka..
dia cuba kata dia bersalah dan ingin bersama..
aku rasa sekali lagi gila..
hati ini kata aku cinta dia..
fikiran mula kata tiada..
aku tertanya damba..
kenapa jadi begini pula..
akhir sekali aku ambil keputusan untuk terima..
walau sakit hati ini belum pulih..
tapi aku cuba ubah dia dan menjadi yg pertama dan akhir terpilih..

No comments: