Tuesday, July 20, 2010

aku tak peduli apa..?

dikala semua nye memaki..
aku ketawa sendiri..
apa yg aku buat aku tak peduli..
kalau aku mati..mereka bukan mati..
kalau aku sedih adakah mereka turut pedih?
letih.. bila fikirkan org lain..
semuanya sama sahaja again and again..
aku mencari happy bukan lagi pain..
aku tak peduli..
biar tgn ku dengan carlsberg..
dan semua org katakan aku jerk..
aku etap begini..
hidup dengan nama emy..
mencari ketenangan di bawah hujan..
bila petir berdentuman..
kilat mengoyak langit bagai senyuman..
aku berjalan kegelapan..
dengan pakaian hitam bagaikan syaitan..
hati ku siapa tahu?
menangis termangu sedu..
menghakis benci dengan syabu..
melayan lagu meleret bagai syahdu..
itu yg aku mahu.. dan itu yg kamu tak mahu..
ada aku peduli itu?

mereka kata mereka raja..
dengan duit dan tentera..
aku merangkak sambil mengira..
umur aku semakin dewasa..
aku ingin mengubah semua..
fuck gangster!!
melayu mudah lupa...
aku tak peduli..
kalau semua tak mahu aku lagi..
pengorbanan aku mmg tak bererti..
mulai hari ni aku telah mati..
hidup semula sebagai 1 jiwa..
mencari manusia yg mati pada satu masa..
menghidupkan jiwa dan hati mereka..
untuk menentukan sengsara dan derita..
menghapuskan penipuan yg berleluasa..
supaya mereka tahu apa itu citarasa..
sebenarnya kehidupan yg porak peranda..
dan apa itu makna gila..

aku peduli apa?
aku peduli pada bandar klang..
bandar yg melahirkan banyak bangang dan jalang..
mengajar aku erti perang!
aku peduli pada kawan kawan..
yg perbah belot dan datang bila aku senang..
aku peduli pada abg abg..
yg sentiasa pijak aku bila aku terhoyong hayang..
ku melayang jauh dan terbang..
tapi aku masih ingat klang..
salah satu dari kisah kehidupan padang..
adakalanya semak adakalanya tenang..

aku angkat jari tengah..
dan memaling arah..
aku terus blah..
aku pernah salah..dan sekarang mereka kata aku salah..
mereka yg tak boleh blah..
dah lah..
tak payah susah susah..
aku tak peduli siapa..
kerana aku hanya peduli satu perkara..
aku emy yg gangster di bandar diraja..
aku peduli apa..?

No comments: