Thursday, November 11, 2010

cinta yg terpisah.

"terbaik"nya malam ini kerana kita bertengkar..
sebaliknya aku terdiam bila hati ini berdebar..
bila kau mengungkit semua dari mula..
kau benci..kau tak puas hati..
kau kata lebih baik aku mati..
dan aku hanya berdiri memerhati..
kau menangis dan menghempas pintu..
menghakis semua cinta ku..
rupanya kau rasa aku tak berguna sejak kita bercinta..
kau rasa sengsara..
kau ubah fikiran dengan pantasnya..
semua cinta yg kau kata hanya pura pura..
aku mencipta sebuah lagu bukan untuk mengutuk mu..
aku ingin katakan aku tak boleh hidup tanpa dirimu..
aku gagal dalam bercinta..
tapi aku tahu aku tak pernah menduakan cinta..
aku bersumpah yg kau terakhir bagiku..
tolong terima aku dan aku rela perbaiki semua itu..
tapi..
malam ini aku berjalan sendiri..
bila panggilan "phone" aku dimaki..
dan tiada lagi peluang diri ini..

didalam hujan ku menyendiri..
bagai mata kail tercangkuk dihati..
terasa sakit yg aku tak pasti..
terduduk ku menahan air mata ini..
kesalahan aku cuma tiada masa depan..
yg aku boleh berubah jika diusahakan..
tapi kau tiada sabar..
aku tak pernah buat kau susah..
apatah lagi mengatakan kau salah..
tapi kau rasa aku yg menyusah..
jalan terbaik kau hanya berpisah..
aku mencari cinta.. bukan perempuan..
aku bukan manusia sempurna.. tapi hampir kepada syaitan..
mungkin kau dewi purnama yg sentiasa bercahaya..
tapi bukan cahaya itu boleh bersinar selamanya..
dan aku bukan tak pernah fikir masa depan kita..
tapi apakan daya..
kata apa tak guna..
kau pergi begitu saja..
bagai daun pintu yg menghempas semula..

malam tadi aku mula ketawa..
tiba tiba kau menelefon ku semula..
kau kata tiada lelaki yg boleh buat kau ketawa..
kau ingin aku menemani..
aku buntu tapi menyedari..
kau tak jumpa lagi peganti..
kita berbual lama..
kau menangis di akhir perbualan kita..
kau kata "rindu aku"
aku kata kenapa aku?
kau kata... aku pilihan mu..
akhirnya aku menghabiskan perbualan..
dengan kata kata.. takpelah aku ni budak setan..
layak duduk hutan...
dia terdiam dan phone pun diletakkan..

pecintaan ini sangat menyusahkan..
bila perempuan anggap diri mcm puteri kayangan..
melatakkan aku di tong sampah..
kini ambil dan simpan di almari yg indah,.
bodohlah..
aku bukan barang simpanan..
dan kau bukan puteri kayangan..
aku akan terus pergi..
berjalan dan menghilangkan diri..
tanpa berkata apa..
aku cuma niat dalam hati..
aku hanya menyintai dia yg dulu..
bukan sekarang yg aku tak pasti tentang cintaku..
tersenyum sekejap..
sebelum menutupkan lampu yg malap..
dan akhirnya aku terlelap..
adakah cinta boleh jadi sesenyap ini...
takkan walau dalam mimpi..

bye..

No comments: