Friday, April 9, 2010

kekasih lama.

ku tahu ini akan terjadi..
satu persatu semua akan pergi..
melihat diri ku sendiri..
berdiri di depan cermin yg sepi..
semuanya dah berakhir..
aku hanya mampu melihat takdir..
keluar dari segala gala..
melihat kekasih lama bahagia dengan tunangnya..
sedangkan aku masih menunggu hukuman dunia..
ada yg dah berkahwin..
menjalankan hidup dengan yakin..
aku gembira untuk mereka..
tak!! sebenarnya aku cemburu dengan semuanya..
aku rasa bagai gila.. kadang kala aku senyum saja..
hati ini?
bercampur memori..
berbelah bagi..
aku tak tahu untuk apa aku masih berdiri..
sampai sekarang tiada cinta lagi disisi..
aku takut tak dapat menyayangi dengan sepenuh hati..
aku bukan berpaut pada masa depan sendiri..
tapi dengan tapak kaki aku berjalan menghitung hari..

aku tunjukkan aku siapa pada mereka..
tapi mereka mahu mengubah aku jadi mcm mereka..
tak jadi apa..
cinta itu hancur binasa..
aku cuba dengar cakap mereka.. kekasih lama..
tapi aku dikatakan curang pula..
aku cinta pada mereka..
tapi mereka kata aku gila..
aku hanya tempat untuk mereka happy..
hanya happy..
selepas tamat sedih mereka..
aku ditinggal terus serta merta..
panggil aku mr joker!!
budak celaka yg buat org gembira..
dengan itu aku tak sakit hati sampai bila bila..

indahnya dunia yg penuh dengan cinta..
"selamat pagi sayang" ayat yg aku selalu terima..
sekarang dah tiada..
mereka dah lupa..
aku bukan gila cuma teringat sahaja..
masa yg tinggal ini aku cuba menulis apa sahaja..
untuk mereka tahu..
aku tak pernah benci dengan cinta lama dulu..
yg pernah aku panggil syg,mumumumu,oren dan boo..
aku gembira bersama kamu..
harap kamu bahagia dengan pilihan kamu..
aku adalah kejahatan cinta yg kamu takkan lupa..
dan kamu adalah bidadari aku yg singgah sementara..
aku hargainya..
terima kasih kekasih lama..
meninggalkan aku dengan hanya panggilan telephone..
atau menghantar msg dengan ucapan "gone"...
so its done..

-umpah aku teringat kamu semua..
selamat bertunang..pada kamu..
selamat berkahwin pada dia...
dan berkasih pada semua yg pernah bagi aku cinta..

-haha.

5 comments:

amy snooter said...

wow!lyric yang oke...

Mr EMYHOSA said...

oke ke? lama tak comment mana ilang?

amy snooter said...

mane ade ilang..
Membesarkan bdn je..
Tapi lyric awk ni byk salah la...

Mr EMYHOSA said...

salah apa? mcm pelik je?

amy snooter said...

erm...biar je la..
takpe..
k bye.take care fren.