Friday, June 25, 2010

gaduh dan pisah.

terbuka pintu sengsara..
mengimbau perbuatan kita..
mengkhianati cinta..
pentingkan diri dari semua janji..
melihat air matamu..
aku tahu kau dah jemu dan ragu.
aku pula buntu dan terus kaku..
kau bertanyakan soalan bertalu talu..
aku tak tahu aku tak tahu.. itu jawapan aku.
kau persoalkan setia dan letaknya dimana?
kau ungkitkan kisah lama yg kau tahu siapa salahnya..
semuanya aku.. semua nya aku.
sampai aku tak sabar dan melafazkan kata pergi..
di bawah hujan kau menangis..
semua yg kita bina habis..
kau hakis dengan cemburu dan buruk sangka..
aku terduduk dan kau berlalu sahaja.
rokok di tangan dijadikan peneman..
aku ingin menangis tapi air mata tidak bercucuran..
melangkah dengan perlahan...
mencari jawapan...
melangkah pelahan..
menggigil satu badan..
kerna cintaku hilang..
hilang dalam kemelut cinta yg bangang.

kini ku di kamar..
keseorangan berdebar..
tangan ku berdarah darah..
cuma menumbuk cermin sampai pecah.
untuk hilangkan rasa gelisah..
aku menjerit dalam hati..sudah sudah.
aku dah terduduk dan kalah..
aku hanya manusia yg sentiasa melakukan kesilapan..
dan senang terlupa apa yg dijanjikan..
tapi jgn salahkan semuanya padaku..
aku mengaku aku tak sesuai untuk mu..
tapi jgn kau caci maki aku..
sekali imbas kau melupakan detik manis..
dan memandang aku seperti najis..
kau lupa waktu mulanya kita kiss..
dan kau lupa kita tak sepatutnya always..
dan akhirnya semua pun habis..

tapi aku berikrar..
aku harap kau juga sama..
yg kita takkan berjumpa..
cuma aku ada satu perkara..
sebelum kau habis baca..
cibta yg datang kau jgn persia..
dan yg pergi kau kuburkan sahaja..
supaya kau dan aku tahu..
yg kita tak menyesal berpisah begitu..

No comments: