Wednesday, June 30, 2010

jalan mati.

aku merasakan kehidupan ini..
merupakan 2 pilihan sendiri..
takut atau tak takut itu dihati..
sangkut kaki ini pada pilihan..
memilih cinta atau bukan..
memilih jalan atau longkang..
sokong atau bangkang..
semua dari hati yg takut atau berani..
pada mereka yg belum keluar dari sengsara..
cuba berani berkata yg kamu bukan hamba..
bukan org suruhan tapi berjaya dan merdeka..
aku juga kerja.. tapi bukan gaji buta..
aku juga gangstar tapi bukan celaka..
kita berjalan dan jujur dgn diri sendiri..
cinta yg datang atau pergi..
aku tak peduli..
aku nak senyuman ibu didepan mata ini..
duit perlu dicari.. arah tuju dan destinasi..
sampai datang satu jalan yg tak dapat dielak lagi..
jalan mati.

pukimak semua org..
itu dulu tapi sekarang..
aku lebih pada masa depan dan kematangan..
aku membesar dalam dunia gelap..
berhati hati tapi tetap tersilap..
menangis tapi tetap berjalan..
tidak takut pada cubaan..
tapi keliru di tgh permainan..
pernah ku menangis depan kawan..
dia kata aku bukan syaitan..
kalau aku berusaha pasti ada kejayaan..
senyum bila kita bersedih..
jgn lari walau dihadapan itu pedih..
hadap jgn anggap diri tersisih..
kekasih? ina belum ada peganti..
tapi aku tak takut mengatakan ada lagi..
ada lagi yg terbaik tapi aku masih mencari..
aku berjanji ini yg terakhir kali..
aku takkan pandang belakang lagi..
aku akan terus kehadapan tanpa peduli..
kerna aku tahu tiada jalan mati yg mananti.

aku cuba keluar dari hidup dulu..
tapi bodohnye aku..
hidup itu tiada jalan keluar..
yg ada hanya sedar,
dan ambil semuanya yg ada..
jgn malas jgn leka..
jgn tidor lama lama..
kerja tapi bukan hamba..
setiap saat ada jadual..
aku settingkan masa walau untuk berbual..
aku bebas tanpa cinta..
sepi juga bila teringat dia..
tapi cekalkan hati..
biar dihempap hujan batu..
tetap dgn pendirian jitu..
biar semua tahu..
aku yg criminal ini tahu hidup yg baru..
perubahan berlaku dan aku tak mahu buntu..
kerana tiada jalan mati didepan aku.

No comments: