Wednesday, June 9, 2010

dia telah pergi.

dia pergi.
dari ku ini..
kerna aku tak mengerti..
maksud cinta yg dia beri..
petikan gitar berbunyi..
dikala air mata mengalir dipipi..
dan kemalapan lampu menyinari..
aku bagai lilin terbakar sepi..
tunggu untuk mati..
gelap gelita dunia ini..
kerana mu..
aku membatu..
dan terpaku...
hati ini memburu..
mencari kesalahan ku..
kenapa kau meninggalkan aku??
kenapa kau berlalu begitu...?
di hidup ini.. aku membisu..
menyimpan kesakitan hati..
untuk kau fahami luka ini..
pada suatu hari..
aku buktikan..
yg aku pecinta yg berpegang pada kesetiaan..
aku bercinta dengan seorang perempuan..
yg menyiksa jiwa aku selama beratus tahun..
tanpa keampunan aku cuba memohon..
agar satu dunia melihat..
aku menyiksa dan memahat..
diri ini untuk kau merasa kesakitan akibat..
cinta yg kau berikan akhirnya kau sendiri berlaku jahat..
sgt jahat...

ku berjalan sendiri..
mematikan diri..
hanya mencium aroma derita..
mimpi dan cerita..
semuanya musnah begitu sahaja..
maafkan aku..
jika aku mengganggu mu..
aku hanya ingin kau tahu..
seumur hidup ni aku hanya menyintaimu...
wajah mu.. belaian manja mu..
kembalilah ke pangkuan..
itu yg aku ingin katakan..
tapi semua hancur.
lebur..
bertabur...

untuk yg terakhir kali..
aku pergi..
aku ingin kau cari...
apa erti cinta pada diri sendiri..
bagi aku cinta akan ku simpan sampai mati.
dan nama mu takkan ada peganti..
dalam hati atau sanubari..
dan pada satu hari..
jika kita berjumpa lagi..
aku harap kau tahu sesuatu..
yg aku masih menunggu..
menunggu sesuatu yg aku sendiri pun tak tahu..
aku mahu itu.

No comments: