Wednesday, August 25, 2010

aku putus cinta tadi.

berdiri disana dan lihat aku terbakar..
kerna aku lilin yg menyala berkobar..
bila bendera cinta berkibar..
aku tersenyum dan bersabar..
menunggu untuk memeluk dan mencium..
tapi.."boom"
kehancuran datang..
kau bukan keseorangan mcm kau ceritakan..
kau penipu yg mungkin sesat dalam angan angan..
aku inginkan teman..
perhatian!!
percintaan!
dan impian..
tapi kerosakan yg kau lakukan
membuatkan aku dlm kesengsaraan..
tapi takpe..
dunia ini mmg ada karma nye..
takdir aku bagai lilin hanya mati..
di buang digantikan dan tiada nilai..
cita cita ingin membina mahligai..
tapi belum separuh jalan dah bersepai..
terima kasih tuhan..
memberikan aku satu pertolongan..
yg dimana sakitnya tidak tertahan..
tapi baik untuk masa hadapan..

tertunduk sepi dan penat begini..
aku ingin hebohkan siapa awek emy..
tapi terkandas disini..
aku tiada tempat mengadu..
yg ada hanya blog yg kosong itu..
aku tak malu mengatakan aku sudah jatuh cinta..
dan tak malu mengatakan aku dah patah jiwa..
tapi takpe..
mungkin kau dahulu pernah dimiliki dia..
petingkah aku?
tidak!
mafaatkah aku..
sementara pun tidak..
persinggahan untuk dijadikan pengalaman..
bermuka buruk dan gemuk..
latar belakang teruk..
dan layak untuk jiwa ini remuk..
dan kini aku diam terduduk..
tiada tempat untuk aku peluk..
kembali sendiri berjalan kekok..
cinta ini banyak selok belok..
tapi aku hanya dapat jalan yg berlekuk..
akhirnya tersedar bila ayam berkokok..
rupanya aku hanya seorang manusia yg buruk..

suara dia..
aku takkan lupa gelak ketawanya..
hadiah mashimaroo yg aku bagi kat dia..
tadi aku dihina oleh balak dia..
aku cuba nak marah..
tapi balak dia tak salah..
aku yg tak boleh blah..
mmg aku hanya sampah yg layak duduk di tong sampah..
kau pernah menyintai seseorang..
tapi sekarang kau ajak aku berkongsi cinta..
yg sebenarnya hanyalah luka..
gangster?
gangster jga perlukan cinta..
tapi pengakhir pada sengsara..
hanya lah aku ditinggalkan jua..
tapi takpe..
aku tak marah dia..
langsung tak marah dia..

takkan nak cakap tolong kembali..
walau aku melolong tetap kau dah dimiliki..
menangis sendiri di dalam hati..
lagi sakit dari menangis didepan computer ini..
tergendala semua perkara..
aku raya tanpa cinta.. tapi lega kerana tak sakit kepala..
seorang lagi..mengharap datang bidadari..
tapi yg ku jumpa hanya yg basi..
sisa atau bekas sesiapa..
aku tak peduli dia siapa..
latar belakang bohsia atau apa..
tapi tolong jgn kata kau berbahagi dua..
sebab aku tak reti itu semua..
perhatian semua aku dah ditinggalkan..
balak dia sms kata "ko bodoh ke apa?"
aku membalas "aku bodoh ke?"
dia menelefon dan akhirnya aku mengerti..
dia dah ada seorang lelaki..
rasa nak mati.. tapi ada juga sukahati..
pengakhir kata aku berdiam diri..
bukan takut tapi aku taknak gaduh pasal semua ni..
biar aku pergi..
dan jgn kau panggil aku sayang lagi.
selamat tinggal B.

fuhhhh, lega!~

2 comments:

Anonymous said...

NASIBLAH SEMINGGU JE PUN
KLU KO KENA TIPU LEPAS SETAHUN
LG LA TERUK

salfarina said...

rilekla...dah bukan jodoh...
Perjalanan still pjg...
Jgn gelojoh...jgn pakse hati nak terima
yg baru sbb last2 akan menyakitkan hati jugak..
Sabar ye...
If dah jodoh,takkan ke mana...