Monday, August 9, 2010

aku sgt suka!!

aku cuba buat wasiat..
ku tulis jadi surat..
dengan mata yg berat..
aku cuba celik dan angkat..
segala emosi yg tengah sarat..
setiap inci dan had..
aku cuba type dgn smart..
aku cuba belagak kuat..
tapi sebenarnya aku lemah..
aku tabah? sbnrnya aku kalah..
aku cuba blah tapi tak boleh blah..
aku rasa aku betul tapi semua salah..
semua aku rasa susah..
tapi aku tetap gelak..
jalan dengan belagak..
semua yg semak ku redah jugak..
maki caci aku.. aku buat pekak..
tumbuk tendang aku.. aku menahan senak..
aku bukan benak.. aku cuma taknak..
paksa atau arah..?
siapa? mak atau ayah..
aku terduduk dan teringat dadah..
aku resah tapi boleh gelak hahahahah..

lihat? aku sedang ketawa..
dengar di jiwa..
aku menangis sengsara..
hukuman menunggu..
mungkin ini lirik terakhir ku..
mungkin aku kena redah dulu..
dunia ini mmg aku tak tahu..
takdir itu pasti yg terbaik untuk aku..
berjalan bertiga tapi bagai seorang..
tiada betina jalang atau perempuan gampang.
tiada bantal peluk atau tempat yg empuk..
hari hari menjadi pemain..
kesana sini tapi yg jadi lain..
datanglah hujan atau angin..
datanglah angan tapi aku tak yakin..
sebab semua yg aku ada hanya perkataan "pain"

aku ketakutan..?
tapi takpe fifie ada..
bukan dia aje..
ramai kawan yg aku percaya..
aku gembira walau semua tak menghadapinya..
tapi mereka tahu kewujudan aku..
satu ku pinta dari kamu..
jika nampak aku terbakar..
biarkan saja..
jika nampak aku kecawa..
tinggalkan saja..
jika nampak aku mati..
tanamkan ku sempurna.
aku dah duapuluh lima..
tapi tak jadi apa?
semua itu gila...
tapi takpe aku suka..
sangat suka..

tolong jaga keluarga..
aku rasa mcm dah tiada..
darap kamu semua gembira..
harap aku dapat beraya..
tapi kalau dah nasib aku akan keluar dan bergelar gangster..

1 comment:

Anonymous said...

wahhh. aku ade laaa dlm lirik ko
hahaha