Wednesday, August 25, 2010

suka menunggu kau

aku tak boleh beritahu apa itu ketakutan..
bila cinta itu menjadi ragu dan aku kerasukan..
menangis keresahan tak tahu dimana ingin ku adukan..
kedudukan aku di dalam hati mu..
melulukah aku dengan soalan yg dituju?
meluru ku ingin mendapatkan mu..memeluk mu..
tapi kau bagai melepaskan gengaman tangan ku..
merenggangkan dirimu pada ku..
ini yg ku rasakan..
ini sangat memedihkan..
aku tak takut dengan dugaan yg datang..
tapi aku takut kau yg undur kebelakang..
gengam lah tangan ini..
hubungan kita semua ada dalam gengaman ini..
jangan lepaskan.. tiada yg kedua.. tolong jangan lepaskan..
bebaskan segala keraguan dan jangan ada keegoaan..
sedangkan adam dan hawa pernah dipisahkan..
tapi bersatu semula kerana mereka tak putus asa kan?..
walau kau jauh.. aku tak kisah..
walau tiada teman wayang atau peneman shopping..
aku taknak semua itu.. sebab itu semua tak penting..
hidup ini hanya ada kamu..
walau kau tiada.. tapi aku tak curiga..
aku akan menunggu kerana ini yg aku suka..
jika kau minta aku meninggalkan kau..
itu sangat melampau!!
sedang aku tak boleh hidup tanpa kau..
aku boleh sasau..
berdebar debar menanti hari itu..
kau pula dah menyerah tanpa mencuba dulu..
ini diri aku..
peduli apa dengan semua itu..
aku mahu kamu..
siapa ingin halang aku?
lihat ke mata ku...
air mata jatuh kerana risaukan dirimu..
bukan suka suka jatuh tanpa hala tuju..
aku buktikan walaupun aku kini keseorangan..
sebab aku suka menunggu kau dengan penuh penuh kesabaran..


jgn menipu bila ia terasa sakit..
jangan menjerit sebab aku tahu ianya perit..
aku bukan berbelit..
tapi aku taknak jadi mangsa tersepit..
di antara keduanya cinta dan cita cita..
mahu ataupun terpaksa..
aku atau kedua ibu bapa..
aku tak kisah itu semua..
aku akan menunggu mu dengan rela..
tapi jangan pisahkan cinta kita..
jangan kau sebut perkataan "pergilah"
sebab aku akan menjawab "boleh blah"
aku takkan lepaskan apa aku inginkan..
kau seseorang yg buat aku keselesaan..
berjanji pada aku tiada dua tiga atau empat..
dan aku berjanji kamu pasangan yg tepat..
cepat!! jgn mengalah..
aku taknak kalah..
kita betul bukannya salah..
tunjukkan pada dunia kita kuat dengan cinta..
kerna aku tak kisah aku suka menunggu cinta dia..


perasaan aku tiada siapa tahu..
tapi aku tahu kau pun macam aku..
kemana kau ingin pergi..?
aku ingin pergi juga.. aku taknak sendiri..
kalau bukan jasad ku bersama mu..
hati dan jiwa ini tetap pergi bersama mu..
bersamamu mendampingi mu..
aku pernah bercinta tapi tak sesungguh ini..
aku pernah ada kekasih tapi tak sebaik ini..
aku pernah dihalang tapi bukan cara begini..
tapi aku tak kisah aku rela menunggu dia..
aku percaya dia tiada siapa..
dan dia kena yakin aku dan tiada siapa..
untuk hidup.. atau melitup..
aku dah tutup jendela pintu cinta untuk semua..
kecuali dia..satu satunya cinta dan nyawa..
dan aku tak akan menderhaka kepadanya..
kerana aku suka menunggu dia sehingga dia tiba..
di pangkuan ku semula.. di pelukan ku jua..

No comments: