Monday, November 16, 2009

ceritera..

dinamakan emyhosa..
sesuatu yg terjadi kerana kuasa..
dijalanan bandar jenayah yg gila..
klang yg sengsara semua berusaha..
aku juga mencuba..
mencipta nama..
merempat dan berjalan mengutip mimpi..
kuat dan setia dengan khayalan dan fantasi..
kongsi gelap, bohsia dan drug addict!!
polis yg makan rasuah "owh shit!!"
kemiskinan dan tanpa pelajaran..
cuba menjadi ketua kepada perjuangan..
dikejar polis bila menyamun 7eleven..
memperjuangkan sesuatu yg tak releven..
kita melepak dan berkumpul bagai sekumpulan raven..
lorong lorong belakang bagaikan haven..
aku hosa teruskan kerja bagaikan craken..

ditangkap polis!!
mereka memandang aku bagai najis..
owh please..
menjadi banduan dan menangis..
saat itu mmg tragis..
tapi aku cuba menghakis..
bangun dengan sendiri..
kuatkan hati.. jgn kau mati emy..
cuba berubah.. cuba melangkah..
dari jalanan kepada hiburan..
aku mengumpulkan stuff..
music beat ku cipta lagu "the half"
mengisahkan separuh cinta separuh gangster..
dulu aku bagai boneka watak utama..
kini aku sudah berfikir dengan dewasa..
cerita itu ku jadikan pengalaman..
aku teruskan dengan nyanyian..
walaupun aku tidak jumpa lagi percintaan.
tapi aku harapkan sesuatu perubahan..
watak aku dicipta jahat..
kini aku nekad mengubah menjadi matang dan hebat..
walau sekarang masih mencari jalan yg tersirat..
harapkan sesuatu kerja yg bemanafaat..
dan aku harap aku kuat..

dahulu itu mimpi..
sekarang aku jadikan reality..
menyanyi di jalanan tanpa publisity..
bebudak klang tahu apa itu "fuck TV"
yeah aku masih seperti itu..
bakat bukan untuk ditontoni..
tapi dihargai..
dulu aku emyhosa..
kini aku dah dewasa dan besar..
tanpa dadah dan bohsia..
bukan gangster tapi pecinta wanita "hahah"
kpd flip part "this is my art"
kita pernah jadi pencuri..
mencuri di bandar untuk sesuap nasi..
10 biji motor dalam sehari..
polis jadi pening dgn modes operandi..
dan kita tak pernah tertangkap lagi..
tapi semua itu tiada disini..
aku berdiri dengan senyuman..
itu semua pengalaman..
kini aku dah tinggalkan kenangan..
bagun dari tidur fikirkan kewangan..
pergi ke studio siapkan ciptaan..
harap semua dengar dengan kebanggaan..
dan aku akan berasa lega dengan semua yg ada ditangan..

yeah kepada semua kawan kawan..
harap korang nantikan..
kemunculan EP pertama..

No comments: