Tuesday, February 9, 2010

mimpi dalam hati.. tentang aku

dibawah hati ini ada satu mimpi..
mimpi yg aku rasa tak beberapa pasti..
aku ingin jadi penyanyi bukan rock atau rnb..
tapi aku tak tahu..
mcm mana nak mula aku buntu..
dengan duit dan kerja tak menentu..
kasut,seluar dan baju aku buruk..
perangai dan latar belakang ku buruk..
aku cuba menyorok..
jadi penyanyi dlm blok ke blok..
aku luahkan apa yg aku rasa seronok..
di restoran aku "rap" semua org hanya tengok..
mungkin diorang ingat aku buang tebiat atau bongok..
cuba kamu lihat..
aku hanya luahkan melalui blog tanpa penat..
dua tiga comment yg aku dapat..
thanks kawan yg sokong sampai sekarang..
aku semakin tenang bila aku dapat luahkan..
tapi mimpi didalam hati ni..
mungkin tiada siapa peduli..
aku hanya nak jadi diri sendiri..
mengecapi mimpi ini hanya sekali..
mungkin aku hanya lupa diri..
sbb dunia itu jauh untuk aku kecapi..

aku "rap" tentang mereka..
tentang cinta mereka..
suka duka sedih ketawa semua untuk mereka..
tapi mereka lupakan aku..
tiada siapa tanya aku..
apa aku perlu.. kenapa aku jadi begitu..
aku hanya ingin pegang microphone..
ambik kerusi dan sit down..
flow over the people tentang dunia ghetto at town..
cuz this is my sound..
want rebound and all of you be around..
aku tak kisah korang lebelkan aku clown..
yg penting mimpi aku jadi kenyataan..
mereka mendengar lirik aku tentang kemiskinan..
bagai eminem,tupac dan biggie disatukan..
dan aku menyanyi dari dalam hati yg penuh kesakitan.
mungkin takkan kesampaian..
kesudahan hanya aku sendiri terduduk berangan..

aku melihat kawan aku graduate..
sedangkan aku bertungkus lumus cari duit..
dari aku kurus hingga gemuk...
aku tak penah lupakan mimpi walaupun sibuk..
di blog hanya ada fie,iela dan salfarina..
mungkin hanya mereka yg percaya..
yg aku boleh berjaya..
atau hanya sekadar menjaga hati sahaja..
hahahaha...
aku tak perlukan cinta..
aku tak perlukan harta..
aku hanya inginkan microphone dan beat..
untuk aku hit dengan suara yg sakit..
untuk street,convict dan drug addict..
untuk satu malaysia yg terlupa ada nya sengsara..
gangsta? dadah? adakah kamu sudah lupa..?
kewujudan kami di tengah tengah bandar..
tertinggal kerana kamu menghindari dan mencaci..
sedang aku ingin berubah..
kamu panggil pula aku sampah..
sudah sudah lah.. kami memang sampah..
tapi mana tong sampah untuk kami berkumpul..
kamu hanya tahu bercakap dan memukul..
kami sahaja yg tidak betul..
tapi hakikat kamu tu yg biol..

tekanan ini membuatkan aku ingin menyanyi..
rap dengan reality bukan fantasy..
pil ecstacy atau pun rochi..
marijuana atau ice baby..
aku dah tak peduli..
dalam hati ini geram untuk menyanyi..
aku tak peduli kalau satu dunia "Fuck emy"
aku hanya nak semua tahu apa yg terjadi disini..
aku hanya bergurau..
dengan suara garau..
aku bergurau tentang kehidupan perjalanan sebuah kematian..
dan permintaan terakhir aku iaitu satu perjuangan..
melody dan beat tak dapat dipisahkan..
rap dan poem itu satu keindahan..
dan aku nak kenalkan pada kamu erti music kesakitan..

aku nak microphone..
aku nak speaker and put each zone..
aku tahu aku alone..
lirik ini takkan ada yg baca pun..
tapi bila aku "gone"
aku nak korang tahu mimpi dalam hati ini "not done"

"tidor"
kenangan waktu menyanyi muda muda dulu.

4 comments:

ielamorry.om said...

hish. memang ikhlas kat hati ni tau abang boleh berjaya~ :(

mana de cakap ambil hati~~ :(

abang tak try wat demo?
hantar kat mana2 ke?
buat acc myspace music ke try2 cari pendengar and kumpul peminat?

btw, adik tak pernah lagi dengar abang menyanyi atau rap kan? =,="

Mr EMYHOSA said...

nak bagi dengar tup tup.. ada je halangan.. bengang je..insyalaah satu masa nanti..

pergh thanks untuk pujian tue..hehehe.

Anonymous said...

nape ko sebut nama gmpang tersebut
haish
sebut aku dgn iela je sudah lew
malang naseb aku baca nama dia
baek aku g mandi bunga,
buang sial baca nama dia
haha!

Mr EMYHOSA said...

alah aku flow apa yg terkeluar kat jari jemari nie..adehh.. fie oh fie.