Monday, May 24, 2010

hilang kawalan cinta."mati"

aku berjalan turun dari tangga..
melihat satu satu anak tangga..
air mata menitis aku lap saja..
ia menitis lagi aku biarkan saja..
pukimak perempuan itu curang..
dia bersama lelaki dia atas ranjang..
aku terdiam terdengar jeritan batinnya..
bersama lelaki lain menyerahkan badannya..
di atas katil ku.. di bawah selimut ku..
mengeletar kepala lutut aku..
melihat sekujur tubuh memeluk kekasihku..
sejuk seram tengkuk aku..
mata aku hampir tidak percaya..
keringat peluh berlumba lumba keluar..
teringat janji manis mu di pangkuan ku..
kini kau mengkhianati ku di tempat tidur ku..
lampu meja malap menjadi tempat kau lepaskan sedap..
jantung ku berkedap..
aku tekad mengambil spanar size besar..
aku menghayun kedua dua..
berselerakan semua pasu bunga..
kedua dua terlantar ternganga..
mata ku menjadi merah menyala..
aku mengambil pisau didapur..
aku mencincang mereka berterabur...
aku menghidupkan gas...
melepaskan lighter dan seluruh rumah berbunyi zaaaasSssSss...
terbakar!!! meletop..
aku tak sanggop..
tapi pukimak mereka mmg patut..
mati daripada hidop..

dengan sweater yg basah..
aku lari dan ingin menyerah..
aku ke balai polis..
dengan perwatakan seperti iblis..
aku kata aku dah bunuh seorang gadis..
yg curang padaku..
yg bangang sebab tipu aku..
polis terus menggari aku..
aku ketawa..
mereka kata kenapa?
sebab aku nampak gadis itu terbakar hangus..
sedahngkan aku hanya angkatkan ibu jari tanda bagus..

aku kini di tiang besi..
tunggu masa untuk gantung mati..
tapi aku masih lagi ketawa sendiri..
sebab aku nampak kekasih aku datang..
dengan badan yg telanjang..
muka yg cacat terbakar bagai di panggang..
dia menunggu ku di neraka..
dia ingin memohon maaf kerana kelakuannya..
aku tak nak kata apa..
aku nak kata sesuatu pada kamu semua..
aku mati dan jadi hantu..
aku akan bakar siapa yg mengkhianti percintaan itu..
sebab aku tahu satu.. dalam bercinta jangan menipu..
huhuhuhuhuhu...

No comments: