Monday, May 3, 2010

warkah buat bekas cinta.

ketika malam berlabuh..
suara ku kelam dan jiwa ku lumpuh..
ku ambil kertas dan tinta..
ku tuliskan warkah selepas ku tiada..
dengan tangisan dan penyesalan..
aku berikan sebuah warkah penulisan..
peninggalan terakhir untuk kawan kawan...
melihat keluar jendela dan ternampak awan..
kematian menunggu didepan..
bagai terlihat malaikat maut berkeliaran..
dengan tangan bergetar ku tuliskan nama pertama..
yg paling penting dan terindah dalam hidup ku..
yg banyak ku sia sia kan dan ingin ku melutut pada mu..
bekas kekasih ku..
dimana pernah ku janjikan sesuatu..
pernah ku biarkan dia sendirian disitu..
aku harap dia tahu..
yg aku menyesal tinggalkan dia begitu..
bagaikan balingan dadu..
aku tidak tahu apa yg bakal belaku..
tiba tiba aku teringatkan kamu..
adakah aku bodoh dan buntu..
aku tahu semua salah aku..
tapi kamu semua menghantui aku..
jadi warkah ini untuk kamu..
maafkan aku..
tolong doakan kematian aku sebagai satu penebusan yg lalu..

ingin ku ceritakan satu persatu..
tapi itu buat aku malu..
meninggalkan mereka yg sgt setia..
walau perangai kadang kadang gila..
tapi aku sayangkan mereka..
aku rasa mereka bukan psycho..
tapi aku yg bodo..
kerana tak dapat menilai kerana ego.
aku berjanji akan mati untuk mereka..
menjaga mereka tanpa nangis hanya ketawa..
tapi diri ini yg celaka..
mungkin karma untuk ku telah tiba...
terduduk termenung melihat semua cerita..
bagi aku ianya tak sia sia..
bagi aku semua nya sgt istimewa..

melangkahkan kaki..
cuba melawan dugaan ini..
tapi kalah dengan kebutaan sendiri..
yg membutakan aku..
yg membodohkan aku..
hanya cinta kamu..
aku tak dapat memberi pilihan..
akhirnya aku ditinggalkan..
kau menuding jari..
memusingkan fakta untuk ku mati..
dan pengakhirnya adalah tangisan air mata ini..
mencurah curah didalam bilik gelap ini..

No comments: