Monday, October 19, 2009

satu malam.

kau telah melihat semua yang aku ada..
hati dan perasaan ku untuk kamu sentiasa..
aku korbankan segalanya..
kau memegang janji akan setia.
hidup dan mati mu bersama ku jua..
tapi...
hanya dengan satu malam..
aku melakukan kesalahan..
dan dengan kesalahan itu kau menghukum ku..
hanya dengan satu malam...
kau berpaling muka dan membentak ku diam!
hati ini tersentak.. tergamam..
air mata ini bergenang dan hampir berlinang..
kau pergi dan aku tahu kau takkan kembali..
walau aku mati..
aku tahu kau takkan kembali..

hanya dengan satu malam...
kau mengunkit semua yg kelam..
perbuatan ku itu kau jadikan penghancuran..
perbuatan itu kau hukumku mengikut perasaan..
tangisan ini tiada melodi...
kau takkan mengerti atau fahami..
aku lakarkan dalam tulisan..
menjadi kenangan untuk aku tatapkan..
aku akan melangkah pergi..
jika kau iniginkan aku pergi..
dan dengan satu malam ini aku ingati..
hanya dengan satu malam ini dan menjadi terakhir kali...
aku takkan kembali..

aku tak sangka..
aku akan sengsara..
tapi aku tak menyesali..
kerana kau tak tahu apa itu sejati..
hanya dengan satu malam kau sudah pergi..
hanya dengan satu malam.. aku bagai nak mati..
di bawah hujan aku berdoa..
semoga kau bahagia..
dan keputusan kau tepat dari hati kau juga.
meninggalkan aku hanya dengan satu malam sahaja...
hanya dengan satu malam sahaja...

No comments: