Monday, September 7, 2009

cinta part 2

aku tak tahu kenapa?
seolah olah dia ada bersama..
sedang aku benci..
sedang aku cuba melupai..
tapi hati ini tetap begini..
mati bernisan cinta sendiri...
aku tahu ia menyakiti..
tapi kau tak merasai..
aku cuba berkata..
tapi keluhan aku tak bermakna..
aku bakar gambar..
aku mencari peganti kedua dan ketiga..
tapi memori yg pertama tetap tidak terbakar..
aku cuba melakar..
mencari lorongan keluar..
supaya kau dapat ku lupa..
tapi sia sia..
yg ku fikirkan..
dimana dia?
adakah dia bahagia?
adakah dia senang dan ceria..
adakah hapus airmata nya?
atau cinta nya terseksa..
aku cuba mencari dan melihat sendiri..
tapi aku tak mampu..
aku kaku.
aku cuba mengelak dari berjumpa..
bagai tersiat dan terkoyak muka..
bila cuba ingin melihat dia sebenarnya..
aku cuba memusuhi dia..
mengutuk dan memaki hamun..
tapi aku tipu diri sendiri...
cinta nya masih berapi dan tak pernah terpadam lagi..

aku tahu kau suka melihat mentari yg terbit..
dan setiap kali aku merindui mu..
aku akan bangkit untuk menunggu saat dan detik..
dimana ku meneka kita melihat mentari bersama..
dan kadangkala ku fikir gila..
tapi hati ini tak tertahan menanggung rindu sengsara..
apa yg aku perlu buat kini?
dulu kau bersandar di bahu ku melihat mentari..
kini ku sendiri berteman memori..
pada waktu malam kau suka mendengar ombak..
dan aku sekarang menatap ombak..
kita berdiam.. mendengar desiran..
menjadi saksi pantai dan pondok di tepian..
dan aku cuba buang kenangan..
aku cuba bakar peninggalan kesayangan,
tapi hati ini terakam indah dan tak boleh dipadam..
aku kelam dan sekarang hampir tenggelam..

kali ini aku meluah sebenar dari hati..
tak terperi menyimpan semua ini lagi..
aku merindui kamu..
seumur hidup ini aku hanya ada kamu..
aku tahu aku menuggu sesuatu yg takkan kembali..
walau pun ku mati..
kau tetap takkan berubah hati..
aku tetap memanggil namamu..
walau aku tahu kamu takkan mendengari ku..
24 jam aku akan memanggil..
dari hati ke jantung sehingga ku gigil..
tetap ku panggil..
walau aku membenci ...
ketahuilah..
sebenarnya aku menyiksa diri sendiri..
sudah ku bakar..
tapi bagaimana dengan hati..
walau aku mati..
tulisan ini pasti takkan terpadam sendiri.

aku jadi begini bukan kerna gila..
tapi aku tak pandai mencari cinta..
kau datang dengan sendiri..
dan pergi tanpa aku menyedari..
menyakitkan..
serta membuatkan aku hampir pada kematian..
aku bukan meratapi..
tapi jika kau baca nukilan ini..
ingin kau faham..
aku tetap melakukan siang dan malam..
perjanjian kita yg pernah kita tanam..
dan jika ku pergi..
akan ku panggil mu melalui desiran ombak..
dan akan ku memerhati bagai mentari...

sampai sekarang ku cuba membakar kenangan memori..
dan aku biarkan terbakar sedikit demi sedikit..
agar kau mengerti betapa aku memerlukan mu..
dan itu sungguh sakit!!~~

"check out cinta part 1"

No comments: