Monday, September 28, 2009

pembenci aku.

hai pembenci..
saya sangat suka kamu disini..
menemani hidupku dikala sepi..
suka membenci dan memaki..
samada hidup ku tak ok atau happy..
aku berdiri dengan tulisan..
cuba bangkit dengan harapan..
agar pukimak mcm korang dapat faham..
dari siang ke malam..
kita cuba hidup dalam satu alam..
cuba menyelami secara mendalam..
cuba belajar hidup riuh atau tenteram..
tapi tetiba korang datang..
menyatakan sial dalam keceriaan..
mengatakan aku bebal dalam kehidupan..
meludah takdir ku yg belum ditentukan..
apa ko fikir korang tuhan??

siapa sampah?
aku ke sampah? sbb tak sekolah?
sebab takder diploma atau ijazah..
reality mmg dipandang tinggi..
imiginasi kamu dengan aku mmg begini..
kamu kata aku ketinggalan..
mungkin hidup dijalanan mengajar aku setia kawan..
bukan bergelumang dengan masa depan..
aku tak mengharapkan pelajaran..
cuma bergantung celik pada pengalaman..
mak aku pun marah pada kawan kawan..
mungkin dia tak tahu aku ketua pada kumpulan..
tapi aku bangga dengan setiap cerita dan watak..
adakala gangster ada kala tak berotak..
mengejar impian sambil tido atas kotak..
layan hiphop,rap dan beat rancak..
sehingga aku rasa gila sampai menyenak..

belakang lorong kurasakan syurga..
yg sebenarnya neraka dalam dunia..
pembenci aku kata aku hina..
mereka cuba menjadikan aku najis no 3.
aku tak tahu kenapa..
mungkin aku cuba jadi insan berguna..
tapi pembenci aku tak rela melihat itu semua..
adakah aku yg buta..
tak boleh fikir antara putih atau tanpa warna..
semua nye terjadi didepan mata..
tapi aku tak dapat nak meneka..
takdapat beza mana kawan mana lawan..
pembenci aku sentiasa ada..
cuba aku yg adang kadang leka..

so untuk mereka yg membenci aku..
ketahuilah.. aku pun membenci kamu..
aku tahu kamu ada disitu..
tak puas hati kita satu sama satu..
mahu?
hahaha..tapi tanpa kamu aku buntu..
tanpa pembenci aku jadi mcm hantu..
takder org yg akan mengingatkan aku..
untuk berhati hati.. dalam garisan hidup penuh liku..
aku minta cuma satu..
bencilah aku..
dan aku akan tetap beci kamu..
peace!~~

No comments: