Saturday, December 26, 2009

hari perpisahan sebuah percintaan..

ku lihat kedalam mata mu..
penuh cinta dan nafsu..
dan bila ku memeluk mu..
aku tahu hati kau tiada disitu..
melayang keluar dari kegelapan..
dan bila kau terpandang wajah ku..
kau hanya mampu tersenyum kaku..
aku tahu sejak dulu..
kau bukan milik ku..
aku tahu sejak dulu..
cinta kita hanya menipu..
cinta selalu datang dan pergi..
tapi aku tetap disini..
ketakutan pada cinta ini..
seperti syaitan bermuka bidadari..
aku tak tahu untuk percaya siapa lagi?
adakah sesiapa percaya aku ini?

kesayanganku..
aku tak mampu menjadi sempurna..
aku tahu mengejar sengsara..
di tepi jalan berangan dewasa..
masa depan aku belum nampak apa..
adakah kau ingin ku menjadi lilin..
membakar diri untuk membuat kau yakin..
membuat kau ketawa sedang ku binasa?
aku kini sengsara..
aku tak pernah ada 2 kekasih..
dan aku tahu aku tak tersalah pilih..
tapi jawapan didepan mata..
kau pergi dengan sengaja..
tanpa memikirkan hati ini bagaimana?
kesedihan dibawah hujan..
dikiri malaikat di kanan pula syaitan..
membisik ketelinga hingga aku hilang pedoman..
ahkirnya aku menjerit mengoyak semua kenangan..

kehodohan diri ku dipaparkan..
kebodohan aku menunggu mu di ketawakan..
tapi adakah mereka tahu..
mengubat hati yg luka ini tersangatlah pilu..
mengambil masa yg lama untuk jadi seperti dulu..
kau perlukan seseorang..
aku pasti datang..
tapi bila aku perlukan teman..
kau terus menghilang..
mungkin aku tak layak bercinta..
menangis aku ketakutan bila aku jatuh cinta..
kerna aku takut kehilangan org yg ku cinta seperti biasa..
terduduk ku sengsara..
melihat kamu semua bercinta..
sedangkan aku dikutuk dihina..
hal kecil kau besarkan..
cinta kita kau pertaruhkan..
akhinya kau tak pedulikan..
terus kau pergi dan meraikan..
hari perpisahan sebuah percintaan..

jika ini karma..
harap maafkan aku ya?
jika ini penebus dosa..
aku bersyukur kehendaknya..
jika aku ditakdirkan tidak bercinta..
terima kasih pada yg menerima cinta saya..
aku redha..
tertunduk ku pada yg esa..
ke syurga atau neraka..
aku harapkan teman yg mampu untuk ku bercinta..
akan ku lapkan air matanya..
walau air mata ku dijadikan gantinya..
aku tak mahu melalui lagi..
perpisahan cinta yg menyakitkan hati..
lebih baik aku mati..
mati dengan sendiri...
dari melihat hari perpisahan sebuah percintaan ku disini.

opppsss..berhenti.
aku dah marah nie.. "bengang bengang"
hahahahaha...

No comments: