Friday, December 25, 2009

izzaty.

the best thing tentang dia adalah segalanya..
tentang kehidupan semangat dan ucapannya..
tapi keadaan bercelaru..
bila cinta yg kau perlu aku tak ambil tahu..
aku tak bersedia.. dan harap kau faham juga..
kau cuba mengubah "kehidupan" ku..
penampilan dan juga perangai ku..
itu yg membuat kan aku benci pada mu..
dan cuba jauh sejauh mana perlu..
semua itu kau tahu..
tapi ego mu membuatkan aku buntu..
ego mu ingin aku berubah pada kehendak mu..
ingin ku "pukimakkan" diri ini..
kerana berjumpa dan cuba bercinta..
tapi "sial" pada kau juga..
yg membuatkan aku bagai boneka..
kamu kawal kamu jaga..
sampai masa kau biar binasa..
celaka.

aku bermula dari kosong..
dan kau angkat serta mengagung..
kawan kawan kau mula mencemuh..
maruah aku jatuh..
mereka kata aku mengikis..
sedangkan satu sen kau pun tak pernah habis..
kini dengan tiba tiba..
kau didalam karaoke..
menelefon ku dan memerli..
mengatakan aku tak berguna lagi..
tak sedar permata didepan mata..
bagi aku kau permata yg tak laku harganya..
cantik tapi langsung tak menarik..
aku tercabar tapi pelik..
adakah ini perhatian yg kau inginkan..?
aku tak boleh nak layan..
sumpah tak boleh nak layan..

saat ingin ku jatuh hati padamu..
kau pula jatuhkan hukuman padaku..
cemuhan dan hinaan itu sgt sakit..
aku takkan maafkan sebab ia sgt perit..
"gampang kau perempuan"
jeritan dalam hati ini kalau kau tak sedari..
aku harap mimpi ngeri ini berhenti..
aku akan pergi..
aku harap takkan jumpa kau walau dlm mimpi..
peristiwa buruk bila berjumpa kau dulu..
buat pertama kali hati ku bagai batu..
aku tak mahu tahu apa apa lagi..
pulangkan hadiah mu.. dan semua kenangan..
kalau aku yg bersalah..maafkan aku kawan..
mungkin gadis serupa kau susah untuk dicari..
kerana terlalu tinggi untuk aku kecapi..
terlalu tinggi untuk aku memiliki...

aku akan hidup seperti biasa..
tak tercalar pun makian kau yg celaka..
aku harap kau dapat berjumpa..
dengan insan yg serupa celaka macam kau juga..

bodoh punya izzaty.
hahahahahahahahahahaha....

-tension "tahapkronik" nie...

no peace. emyhosa.

1 comment:

Anonymous said...

hahaha.
yg last sentence tu buat aku ketawa
"bodoh punya izzaty"
best!!!