Wednesday, July 15, 2009

boneka pilu

bintang tanpa cahaya..
bulan pula redup tidak bersinar..
ku berjalan tidak bermaya..
selepas melihat kau melakukan onar..
terlintas kau menduakan cinta..
membunuh aku perlahan lahan..
melihat kau berpegangan tangan..
bergembira menghancurkan percintaan..
ku pulang dengan hati kecewa..
tidak ku tentang hanya membiarkan..
ku membalut luka dengan dosamu,
ku berpura ketawa dan cuba tidak megambil tahu,
melihat kau cuba berlakon didepan ku..
aku hanya berdiri kaku dgn lidah ku kelu,

aku melangkah tanpa arah..
hati ku menangis bercampur marah,
ingin ku pergi tapi bukan mengalah,
melepaskan kau tanpa tahu adakah ku bersalah..
aku menunggu dan menahan sedaya mampu..
perit kurasakan.. memelukmu bagai bayangan,
sakit seluruh jiwa ku mendengar bisikan percintaan,
ku bagai sesat dalam terang..
pahit untuk ku mengenang..
permainan mu itu sungguh curang..
kau masih mengambil berat diri ini..
masih merindui aku jika tiada disisi..
mendoakan kejayaan aku setiap hari..
tapi kenapa kau menipu aku lagi..
apa salah aku padamu?
sampai kau sanggup memperlakukan begitu..
bagai terjahit mulut aku..
untuk berterus terang apa yg terlihat didepan ku
bagai terjahit mata ini..
untuk melihat kau menyintai aku sepenuh hati.

pernah dulu aku bertanya..
adakah kau menyesal memilihku untuk bercinta?
kau megatakan tidak dengan bangga..
kau cintakan aku sepenuh jiwa..
aku berkorban segalanya..
mendampingi mu supaya kau tidak sepi..
memenuhi permintaan mu apapun ku beri..
akhirnya begini..
melihat lilin yg membakar diri..
demi menerangi sesiapa yg disisi..
akhirnya luluh lalu mati..
mungkin seperti aku..
tetap menunggu kau memberitahu..
sehingga kaku membatu jiwaku..
lalu kau dengan senangnya membuangku.
dibawah cahaya bulan aku melayu..
terdiam membisu hati merayu..
agar aku dapat keluar dari opera mu.
atau mati dalam boneka pilu.

No comments: