Thursday, July 16, 2009

contengan hati..

aku memegang duri dari sekuntum bunga..
bergenang air mata menahan sakitnya..
tetap ku bangga dan menjulang ke atas..
walau ku tahu kesakitan tidak terbatas..
melakar mimpi di langit biru..
melihat pelangi di hujung jari ku..
indahnya sebuah cereka jauh disitu..
ingin ku gapai tangan ku malas..
ingin ku sampai kaki ku kebas..
aku mendengar nadi ku sendiri..
menyanyi mengikut irama hati..
sesekali menangis inginkan mati..
ku teruskan langkah untuk mencari..
sebuah kisah yg ku tak pasti..

sang dewi menghayalkan ku..
pari pari menyesatkan ku..
bertahan dengan prinsip hidup.
perlahan menyisip dan melitup..
kolam cinta ku menghirup..
sekilas luka terjadi di emosi redup..
berlari dan cuba membalut luka..
darah ku keluar berwarna jingga..
dilihat semua fitnah menular..
cinta yg ku sasar..
menjadi mitos dan ku tak sedar..
sekian lama menunggu debar..
rupanya heretan kenangan liar..
terlambat untuk ku lakar..
kini mereput sampai ke akar..
berdiri ku berjanji akan membakar..
ku akan mulakan kembali pada yg hambar..

pendeta berkata aku penipu..
reka cerita dan merapu..
aku menyapu semua yg dulu..
peduli apa pada mereka yg tidak tahu.
gagal ku kerna bebal dan kurang handal..
padahal ku sengal sbb bodoh bermuka tebal.
ku menyendal supaya semua nya kekal..
tapi sesendal ku mereput kerna ku tak punya akal..
akhirnya termenung sial mengungkap sesal..
bersahabat ku dengan merpati..
jinak kau datang jinak kau lari..
jinak ku malang jinak ku mati..
aku takut!! celaka diri ini bodoh..
kalut keliru siapa ingin ku tuduh..
mengadap cermin melihat hudoh..
mengharap cermin untuk ku sembuh..
memecah cermin itulah angkuh.

-lirik di atas pasal penjara,cinta,ina, kawan yg membenci aku.
korang susah nak paham kan? hahahahaha.

No comments: