Friday, July 17, 2009

mintak maaf. - blur neh..

jika kamu mengenali ku..
ingin ku katakan satu..
maafkan ku untuk pertama kali..
mencipta lirik dari lubuk hati..
untuk sahabat yg aku kenali..
untuk bff yg pernah ku lukai..
untuk family yg pernah ku hancuri..
untuk ex yg ku selalu bohongi.. (hehehehe)
aku mengakui sifat ku ini..
kadangkala disukai kadangkala dibenci..
ayat aku pun tak boleh blah.. ( kata iela..)
tapi aku sedar dan mengaku salah..
membuatkan kamu rasa susah..
membuatkan kamu mcm sampah..
tetap kamu disisi..
menjaga jiwa dan sanubari..
"taknak kecik kan hati emy"
sedang aku terus berlagak..
meneruskan apapun yg membuatkan kamu muak..
tak serius dengan nasihat dengar nak tak nak..
aku tahu dan aku menyesali..
aku salahkan diri sendiri..
duduk didalam bilik memandang ke almari..
mentaliti ku bercabang dan aku menyedari..
hidup ini bagai melody..
perlu bercorak bukan mendatar..
jika berselerak.. punah dan hambar..
manalah aku dapat kata pujangga ni..
selamba type dekat nukilan seni..
tapi ini yg terpacul dari otak emy.
juga tersasul tertekan papan kekunci..
terkeluarlah senikata lirik tersendiri..
ikhlas dari hati maafkan aku sekali lagi..

mak dan abah..
aku mengaku aku bersalah..
jadi anak buat kamu susah..
tapi aku bersumpah..
aku akan berikan kamu senyuman..
dan aku akan jadi anak kebanggaan..
untuk kawan kawan..
zul dan lan.. jimmy juga wawan.
kamu tahu aku dah berubahkan?
aku akan tunjukkan.. ini yg aku janjikan..
aku memohon maaf juga pada abglan..
kerna tak menyambung janji kumpulan..
kerna aku tak boleh meraja bagai syaitan..
aku tak boleh berlumba seakan shogan..
dan bergaduh untuk menang perlawanan..
maafkan aku kawan kawan.
terima kasih..
untuk peluh dan darah yg kamu korbankan..
terima kasih...
untuk doa dan sokongan yg kamu berikan..
terima kasih..
pada tuhan yg selalu ada bila aku kesedihan.

untuk kamu berdua..
fifie dan iela..
satu rendah satu tinggi sangat.
aku tahu aku jahat..
tapi aku bersyukur ada kamu..
satu gulon dan satu bolat..
melihat kamu aku tak pernah jemu..
jika kita berpisah..
dan takkan berjumpa sudah..
ketahuilah..
berkawan dengan kamu berdua buat ku rasa bangga.
hidup aku sungguh ceria tanpa ku fikir kenangan lama.
ada cerita baru..
mendengar cerita cinta kamu..
dan aku harap kamu bahagia selalu..
ku memohon maaf untuk kesilapan lalu..
dan maaf jika tak sempat mengucapkan..
selamat tinggal pada kamu berdua kawan..
dan pasti kita bertiga bagai adik beradik kan?
kan? kan? nah.. aku bagi satu senyuman..
hehehehehe...

No comments: